2008-12-14

Får man hänga hunden?

Jag blir galen och tokig och så drar jag mitt hår.
Jag som tyckte att Tusse hade gjort så stora framsteg. Han drar nästan ingenting i kopplet och han kommer på inkallning och han lyssnar jättebra!
jaja... ända tills idag.
Jävla hund. Först i morse så drog han så jag höll på att förlora en arm.
Ja, jag provade allt.
Jag stannade, jag backade, jag vände och ryckte, jag pratade jag gav godis jag grät jag skällde och jag bönade och bad.
Ingenting fungerade.
Men visst tänkte jag. Igår fick han inte så jättemycket aktivering så han kanske har jättemycket spring i benen? Så trots att dragande och ryckande så gick jag en ordentlig runda med honom. Tränade stanna, kom, varsegod, kontakträning och mycket mer.
När vi kom hem igen så var det bara bus som gällde tyckte han. Det tyckte inte jag.

Sen så åkte vi ner till hundrastgården.
Jävla hund.
Allt som heter inkallning har han glömt under natten.
Han fattade ingenting. Vägrade att komma när vi ropade. Vi lockade med godis, men leksaker med allt.
Vi till och med satte oss i bilen som om vi skulle lämna honom.
Nej då la han sig platt ner mitt i rastgården och tittade på oss. Jaha, vem tror ni gav upp först?
Till slut fick vi tag på odjuret i alla fall.
Men lite grinig är jag.
HUR FAN TRÄNAR MAN EN HUND?
Jag skulle ha stannat vid att ha katter, dom förstår jag i alla fall...




Trötter, min Trötter. Vad skulle jag göra utan dig?

Inga kommentarer: