2009-02-22

tji fick jag

Jaha, det där om våren. Var det bara ett skämt eller?
Det började i gårkväll och har fortsatt hela dagen idag.
Jag menar snön.
Det har snöat så mycket så otroligt sjukt mycket. 1dm snö ungefär på en dag.
Jag är inte lycklig!
Men Tusse är. Min lilla underliga hund älskar snö.
Det är gott att äta, roligt att nosa i och man kan hoppa hur högt som helst när det är snö ute tycker han.
Allt det där om att gå fint i koppel och att inte tokbusa hela tiden det glömmer han totalt bort när det är snö på marken.
Men han blir lite trött av det också.
Vi var i hundrastgården och busade en massa.
Matte frös, Husse frös och Tusse var lyckligare än någonsin. Det är tur att det finns raggsockor, mössor, vantar, tio par byxor, tjocka jackor, te och kaffe. Annars hade vi nog gott i ide sånna här dagar.
Men nu ligger han och sussar sött vid mina fötter. Så in i duschen nu Lotta och sen så blir det promenad i vårat vita landskap igen.
I morgon är en ny dag på jobbet och då ska man väll vara pigg och fräsh?

Inga kommentarer: