2008-12-04

det är ett monster!

Nu är det full rulle hemma
Just nu för tillfället sitter Tusse och gnäller.
Trötter sitter i mitt knä och slickar sig på olämpliga ställen
Toker sitter och flinar på databordet.

Ja det är lite galet här hemma, speciellt när man ska göra frukost
Kattmat
Hundmat
Männisomat
Vilket ska vart och vem ska äta vad?

"trötter inte leka med tusses svans"
"tusse inte äta kattens mat"
"toker bråka inte med hunden"

I natt vaknade vi av att Tusse skällde.
Men icke var det hundens fel.
Nej Toker sprang fram och tillbaka och provoserade hunden till att jaga honom. Men Tusse är för feg.
Han är ingen man, han är en mus!
Så Tusse skäller och Mange och jag vaknar. Men Mange har den blåsan han har så han bestämde sig för att gå på toaletten när han ändå var vaken.
Snabb som en blixt hoppade Tusse upp i sängen brevid mig.
När Mange kom tillbaka var det någon som vägrade att flytta på sig.
Både jag och Mange satt och vrålade halv två på natten
"Tusse gå ner"
"Tusse gå och lägg dig någon annan stans"
Snart blev det...
"Tusse du får godis om du går"
"Tussepuss flytta på dig snälla du..."
Men Tusse bara låg där och flinade åt oss... Tror ni det eller?
Så jag började putta och knuffa honom.
Han tittade på mig som om jag vore galen.
"Men matte ser du inte att jag sover?"
Till slut lyckades Mange lirka ner sig i sängen och knuffa ner Tussen till fötändan.
Vi la oss ner för att sova när ett stort moster med en jättetratt försökte pressa sig ner imellan oss.
Den där tratten är ett dödligt vapen.
(eftersom jag är så usel på att skriva och upptatera denna blogg så måste jag lägga till att Tuss har en tratt på huvudet för att han har gjort illa tassen)
Jag la huvudet under täcket och somnade om. Vad som hände sedan vet jag inte, men jag lyckades sova i alla fall.
Vad toker gjorde? Han satt på en stol och skrattade åt oss
"haha där fick ni för att ni tog hem det där monstret"

Men Tusse är igentligen inget monster.
Bara när han och Trötter bråkar om den sista korvbiten, eller när det är snö ute.
Då ÄR Tusse ett monster.
Vårt lilla ludna matfreak till monster.

För någon dag sen så åt jag och mange grillade revbensspjäll (stavas det så?) och trodde ni att jag fick njuta av min måltid?
Nej när det är mat på bordet då gaddar Trötter och Tyson ihop sig.
I annat fall så undviker dom varandra (eller Tuss undviker Trötter)
Jag satt där i godan ro och åt.
På min ena sida satt Trötter och på min andra sida satt Tusse.
När jag fyade Tyson för att han försökte ta min mat då kom en liten kattass upp och försökte sno mitt kött.
Jag vände mig om och fyade Trötter. Då kände jag en låååång tunga som förskte fånga maten.
Mange satt och försökte locka bort Tuss med hans mat.
Men neeeej mattes mat är mycket goooodare.
Kan dom inte lära sig av Toker som inte alls tigger?

Men hur mycket dom än retar mig ibland, så är detta min familj.
Min ludna underbara familj. (fast mange är inte så luden, tack gode gud för det)

Inga kommentarer: