2008-11-15

Träning och lek

Idag är det lördag igen, och det betyder sovmorgon!
Äntligen fick jag sova ut, så otroligt trött.

Gick ut med Tusse när jag vaknade. Vi håller på att träna på inkallning han och jag.
Det går bra så länge jag har korv i fickan.
Eller så var det i alla fall i början. Det tar sig.
Jag började ordentligt i går. Kände att jag måste ta itu med det här för att jag ska kunna våga släppa honom lös när vi e på gräsö.
Så vi började lite smått i lägenheten. Varje gång jag sa "hit" fick han en godis. Se gick jag till olika rum, ropade "hit" och så fick han en godis när han kom. Superbra!
Sen började vi på promenaden. Han gick en bit framför mig i koppel och jag ropade "hit" och han kom på en gång! GODIS!
När jag kände att han hade fattat så la jag till "sitt" så nu när jag ropar "hit" kommer han, sätter sig och får godis.
Det fungerar ganska bra faktiskt. Inte till 100% men det tar sig.
Jag släppte honom i hundrastgården för att träna lite mer. Vi hittade en pinne och han fick springa och busa.
Jag ropade "hit", han tittade på mig, kissade lite, tittade på mig och sen så kom han springandes.
Fantastiskt lättlärd. Nu vet han i alla fall vad han ska göra, frågan är om han vill?



Pinnar är sååå roligt


Ge mig pinnen... Snäääälla

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för besöket idag! :D
Vad sägs om en lekdate med vovvarna på måndag? Då är Felipe ledig och kan passa barnen en stund... :)
Vår hemsida finns här:
www.nogg.se/sanhueza
Vi hörs!
Puss och kram