2008-10-01

jaja.. vad ska man säga?
Jag trodde det var torsdag, önskade att det var fredag och så visade det sig att det bara var onsdag?
Varför gör du detta mot mig?

Ringde till veterinären idag ang provsvaren på geggan från Trötters öra. Men dom hade inte fått nåt svar. Tydligen är det flera provsvar som har kommit bort...
Dom skulle ringa mig i morgon och berätta vad Trötters öra innehåller.
Jaja, jag kan väll gissa.
"massa slem från en annan katt (Toker), spår av Köttbullar (det är ju allt katten har på hjärnan), katthår (ja men hallå han är ju en katt), fotsvett (han gillar manges strumpor av någon anledning och bakterier (duh! Han har ju öroninflamation!)

Men lilla Trötter är för smart för sitt eget bästa. Så fort han anar att det är dags för örondroppar så rymmer han. Jag får jaga katt runt hela lägenheten. Ni kan ju tänka er hur kul det är klockan fyra på morgonen. Inte kul alls. Det går inte ens att locka fram honom med mat. Det e däremot lite skumt... det är ju Trötter. Katten som äter allt!

Men idag fick jag äta middag ifred. Jag och Mange var hemma hos min mor och käkade kinamat *mumsfillibaba*!
Men det är helt sjukt vad mätt man blir av just kinamat. Undrar om dom lägger i några hemliga ingridienser. För allt lägger sig platt i magen och väger ton. Är det så det känns att vara gravid?

På tal om graviditeter, eller rättare sagt, avslutade graviditeter, så måste jag säga grattis.
Grattis till Helena som födde två små pojkar för två veckor sen. Hur roligt som helst och så söta (även fast jag bara sett bild på en av dom så kan jag ju tänka mig att den andre är lika söt)
Och så grattis till Petra som födde en liten son också för två veckor sedan, också hur söt och gulligull som helst.
Och sist men inte minst, grattis till min chef som fick en dotter förra veckan. Han födde henne inte men men han har ju blivit pappa igen :)

Nu när många i min vänskapskrets föder barn, är gravida eller har barn så får jag hela tiden frågan "Men Lotta, när ska du och Mange då?"
En gång för alla så vill jag bara klargöra:
Jag och Mange har katter, det är ett heltidsjobb och dom är våra bäbisar. Det räcker just nu. Kom igen om några år när mina äggstockar skriker efter befruktning... Just nu mumlar dom bara!
"befrukta mig, befrukta mig...."
Som tur är har hjärnan vunnit hitintills
"vad fan tänker du med? Inga befruktningar här inte"
Ständig strid....



Men en hundvalp kanske inte skulle vara helt fel?

Inga kommentarer: