2009-02-25

En dag i hundens tecken

Idag har det bara varit hund för hela slanten.
Först var jag som vanligt på jobbet och tråkade runt.
Efter jobbet (jag slutar klockan 12 så har hela dagen framför mig) så gick jag ut med Bella, en tjej som jobbar på arlanda har frågat om jag inte kan rasta hennes hund en stund efter jag har slutat.
Självklart ställer jag upp, jag går ju ut med Tusse samma tid så då kan jag ta båda två. Bella och Tusse går så bra ihop så det är inga problem :)

Men idag kunde inte Tusse följa med, Mange blev kvar länge på jobbet och det betyder att Tusse blir kvar länge hos dagmormor.
Så jag och Bella gick en långis helt själva. Först var vi i hundrastgården en stund och sedan började vi gå.
Underbart väder ute, jag frös ingentin så jag fortsatte och gå. När jag väl tittade på klockan märkte jag att vi hade travat omkring i två timmar.
Dax att gå hem, har två missar jag måste ta hand om också :)

Gick och lämnade Bella men oj vad lerig hon hade blivit. Men världens enklaste hund att torka av. Efter att jag hade tagit alla hennes tassar så la hon sig på rygg i mitt knä så jag fick torka magen. Ibland är det bra med knähund :)

När jag kom hem igen så blev det en massa gos med kissarna. Det är skönt att vara hemma själv med dom utan att ha en Tusse som står och flåsar en i nacken.
Hann till och med städa och plocka undan lite.
Sen efter ett tag kom Mange hem med Tusse och då kom Jenny och mig och Tuss. Vi åkte ut till en stor äng så att Tusse och Jennys Bella fick springa av sig lite.
Jag var lite nervös till en början. Första gången jag har Tusse lös utan att ha ett stängsel runt om.
Men det fungerade helt perfekt. Min lilla skrutta var så duktig. Kom hela tiden när jag ropade :) Så stolt över den lilla grisen.

Nu har jag precis lagat mat, pastasås med champinjoner *mums* ska ta det lite lugnt för första gången idag sen ska jag ut med Tuss igen. Och sen ska jag sooooova. Jag bara längtar till sängen just nu.
Att få krypa ner bland alla mina pojkar och pilla Mange i örat!

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe jaa de e bra att ha mormor i bland:P..... hur är de annars då???
titta gärn in på min blogg hihi...

ha de bra /// Nenne