2009-01-24

vart är jag?

Skulle gå ut med Tuss på en snabb kisspromenad idag. Tänkte att jag skulle gå åt "andra" hållet motsatt till vad jag i vanliga fall går.
Det gick jättebra, vi hittade till och med en liten skog utan vägar och bostadshus i närheten så jag tog chansen till att släppa Tusse lös. Det fungerade skitbra. Han kom på en gång när jag ropade, så stolt över min lilla gris!
Sen så fortsatte jag att gå, och sen var jag vilse.
När jag hade gått förbi samma hus tre gånger så förstod jag att jag inte hittade hem.

Hur är det möjligt, att i ett bostadsområde i ett samhälle där jag har bott i 22 år gå vilse?
Jodå, det gick jättebra, tyvärr kunde jag inte förlita mig på att Tusse skulle hitta hem heller, han ville bara jaga pinnar hela tiden, även när dom bara låg och skräpade på marken.
Jaha... vad gör man då?
Det är inte en enda människa i närheten, det är kallt och jag står där med min hund och hittar inte hem.
Till slut hittade jag några människor och fick fråga tre stycken innan jag äntligen kände igen mig och kunde hitta hem.
2 timmar tog det innan jag var hemma igen.
Men Tusse var glad, han fick springa fritt i skogen, vi hittade en hundrastgård som han fick busa i och han hittade några vattenpölar att hoppa i.
Han var lite trött när vi kom hem. Den sötnosen :)

Inga kommentarer: