2009-01-08

Jag fick en julklapp!

Idag har varit en ovanligt bra dag!
Först trodde jag det inte alls. Jag vaknade hur trött som helst och ingenting fungerade som jag ville.
Sen kom jag till jobbet, allt var kallt och jag var så trött. Usch och fy.
Men sen så kom det människor. Första killen som kom in idag frågade om jag behövde hjälp med att bära tidningar. Vilken räddande ängel. Inte för att jag inte kan bära tidningar själv utan för att den första kunden på morgonen gör hela dagen. Om det är någon som kryper under gallret medan jag drar upp, ja då blir jag stressad och irreterad.
Sen så rullade det in trevliga människor hela dagen.
En tjej som alltid handlar te av mig berättade att hon är född på gräsö. Så vi började prata människor och platser.
En av hallvakterna kommer in och vi började prata hund. Nu har Tusse en playdate på söndag.
En farbror som alltid kommer in och säger hej när han ska åka någonstans hade köpt en julklapp till mig!
En jättesöt bricka med ett midsommar motiv på och en hjortkorv.
Jag blev så oerhört glad. Fast man bara jobbar som kassörska så påverkar man ändå människors liv. Vist, kanske bara lite, men dom kommer ihåg mig i alla fall!
Sen från ingenstans så dök Johanna upp. Min blonda lilla ettriga vän från Food Court bara passade på att smita in i butiken.
Men det var inte blonda johanna som kom. Helt plötsligt var hon brunhårig. Hon passade jättebra i det men hon hade inte låtit färgen sitta i tillräckligt länge. Hjärncellerna var fortfarande blonda ;)
Hur roligt som helst att få se henne igen. Hon har ju gått och blivit norrlänning så hon är inte här så ofta :(

Sen när mange kom och hämtade mig så åkte vi till hundrastgården så att Tuss skulle få springa lite. Där får han träffa en Labbe dam som hade väldiga åsikter om vad en slyngel på ett år får göra och inte göra.
Men Tusse brydde sig inte alls om hennes tillrättavisningar. Han sprang bara runt, runt, runt, runt....
Till slut började damen röra på benen och dom lekte faktiskt ihop.
Tusse kan få vem som helst att leka.
Inte genom att vara bra på att leka, utan av helt enkelt vara en Pain in the ass som aldrig ger sig.
Mysigt var det i alla fall, fast ack så kallt.


Titta vad jag hittade när jag skulle sova

1 kommentar:

Anonym sa...

Puss =)