2008-11-01

Tillökning i familjen

Oj! Nu var det länge sedan jag skrev en rad.
Här hemma har det hänt massor. Tro det eller ej men vi har blivit med hund.
En ettårig kille vid namn Tyson har flyttat in.
Katterna är väll mottligt förtjusta men dom vistas i samma rum som hunden och Toker ligger gärna och sover på datastolen när Tyson ligger under skrivbordet. Så vist går det frammåt.
Det är ganska mysigt att ha hund men nu förstår jag varför jag inte fick någon när jag var liten. Det är ett jobb som heter duga. Det fick sambon reda på när hunden väckte honom klockan halv tre en morgon för att han ville gå ut och bajsa ;)

Så hur gick det till när vi skaffade hund?
Ja det är väll en historia som alla andra. Ingenting går ju normalt till i min familj.
Förra fredagen så var mange hos en kompis syrra och drack några öl. På kvällen ringer han och informerar mig om att han har köpt en hund.
Jag sätter andan i halsen och förstår inte riktigt vad han menar.
Jo jag har köpt en hund säger han igen.
Jag förklarar snällt att om det inte fungerar med katterna så åker hunden ut med huvudet före. Katterna går först här hemma.
Så i lördags flyttade Tyson in. Nu har han bott här i en vecka och gör framsteg för varje dag som går.
Han kan faktiskt rulla runt ;)

Det enda som rör sig i mitt huvud nu är varför vi inte skaffade hund på sommaren. Det är kallt att gå ute nu. Var det inte lite snö jag såg i morse?



Det är jättemysigt att ligga i sängen tycker "Tusse"

1 kommentar:

Anonym sa...

Va fin Tyson är! Hoppas att det fortsätter att gå bra! :)
Har försökt ringa dig på mobilen och skicka sms, men inge svar... När tänker du ha vägarna förbi?
Du måste ju se pojkarna innan de är stora!
Puss och kram, Helena med familj